دانلود و پشتیبانی

مسئولیت اجتماعی پویاپندار در تعامل درست با جامعه و محیط زیست تعریف شده است. ما با نوآوری مداوم تلاش داریم تا دنیا را به مکان بهتری برای زیستن تبدیل کنیم و میراث بهتری را برای آیندگان برجای بگذاریم. ما تلاش داریم تا تمام کسانی که تحت تاثیر فعالیت های پویاپندار قرار می گیرند، بتوانند همراه با ما رشد کرده و از مواهب پیشرفت برخوردار گردند. ما توسعه را امری همه جانبه می دانیم و موفقیت خود را وابسته به موفقیت ذی نفعانمان قلمداد می کنیم. ما ضمن ستایش بهره وری و کوشش برای ارائه خدمات سبز، کمک می کنیم تا منابع جهانیمان به نحو بهتری مصرف گردیده و آینده ای روشن تر در برابر دیدگانمان قرار گیرد.

اطلاعات تماس
ایران اصفهان
اصفهان خیابان هشت بهشت غربی بین گلزار و ملک کوچه نسترن کوچه 22 بنبست عبدالهی ساختمان پویا
Info@pooyapendar.ir
03132736781

فروشگاه های اینترنتی

مقدمه

کسب و کار هر روز رنگ تازه ای به خود می گیرد. ورود تکنولوژی ها جدید، پدیده جهانی شدن و آمیختگی های فرهنگی و بسیاری مسائل دیگر، همه و همه باعث این می شود که گستره و جلوه کسب و کارها دائما دستخوش تغییر باشد. ولی چیزی که همواره ثابت می ماند، مساله فروش در کسب و کارهاست. فروش شاهرگ حیات یک فعالیت اقتصادی است و هر گونه توسعه و یا آسیب در آن، بر کل کسب و کار تاثیرگذار خواهد بود. به همین دلیل، صاحبان کسب و کارها از هیچ فرصتی برای فروش بیشتر رویگردان نیستند و همانگونه که شاهد هستیم، از همه ظرفیت تکنولوژی ها و محصولات جدید در این امر بهره برداری می نمایند. فضای مجازی و اینترنت نیز از این امر مستثنا نیست و حجم فعالیت های مرتبط با فروش و وبازاریابی دائما در این بستر افزایش می یابد. در این نوشتار قصد داریم در این مورد بیشتر صحبت کنیم.

نقش فروش اینترنتی محصولات برای صاحبان کسب و کار

 شاید چند سال پیش، فروش اینترنتی یک مزیت برای کسب و کارها حساب می شد ولی الان می توان گفت که تبدیل به یک ضرورت شده است. امروزه بخشی ازجامعه هدف چنان درگیر خرید اینترنتی هستند که دستیابی به آنها از طریقی غیر از فضای مجازی سخت و بعید است. سهولت خرید اینترنتی در این مساله نقش اساسی داشته است. از طرف دیگر، هزینه های فروش اینترنتی به مرتب از فروش سنتی کمتر است؛ چه هزینه های اجاره و نگهداری و چه هزینه های منابع انسانی. یک مورد وسوسه کننده دیگر در فروش اینترنتی محصولات، امکان ارائه همزمان خدمات به گروه بزرگی از کاربران و در هر نقطه جغرافیایی است. چیزی که دستیابی به آن در فروشگاه های سنتی بسیار هزینه بر و عملا غیرممکن است. امکان ارائه خدمات 24 ساعته و هفت روز هفته از دیگر مزیت های فروشگاه های اینترنتی است که صاحبان کسب و کار نمی توانند به سادگی از کنار آن بگذرند.

شاید چند سال پیش، فروش اینترنتی یک مزیت برای کسب و کارها حساب می شد ولی الان می توان گفت که تبدیل به یک ضرورت شده استامروزه بخشی ازجامعه هدف چنان درگیر خرید اینترنتی هستند که دستیابی به آنها از طریقی غیر از فضای مجازی سخت و بعید است

چگونه می توانیم بر روی اینترنت محصولاتمان را بفروشیم

اگر قصد فروش محصولاتتان در فضای آنلاین را دارید، چند انتخاب و روش متفاوت پیش روی شماست. اولین روش، فروش محصولات بر روی بازارهای مجازی است. بازارهای مجازی، زیرساخت های فروشگاهی آنلاینی هستند که توسط سایرین و عموما سازمانهای بزرگ راه اندازی شده اند و شما می توانید محصولات خود را در آنجا به سهولت به فروش برسانید. به این بازارهای مجازی marketplaceگفته می شود و از معروفترین نمونه های ایرانی آن می شود به دیجی کالا اشاره کرد. در برخی از بازارهای مجازی شما می توانید غرفه اختصاصی داشته باشید و کاربران ضمن بازدید از غرفه شما نسبت به خرید محصولات اقدام نمایند و در برخی از آنها شما در کنار سایر عرضه کنندگان کالایی خاص به ارائه محصولتان مبادرت می ورزید.

روش دیگر، عرضه محصولات در شبکه های اجتماعی است. برای مثال، فروش محصول از طریق اینستاگرام محبوب ترین شیوه برای این روش عرضه محصولات است.

انتخاب بعدی شما، راه اندازی فروشگاه اینترنتی اختصاصی خودتان است. در این روش، وب سایتی فروشگاهی برای شما پیاده سازی شده و شما خودتان مسول و البته مالک کلیه زیرساختارهای استفاده شده در این فرایند هستید. راه اندازی فروشگاه اینترنتی اختصاصی به دو روش صورت می پذیرد:

  1. استفاده از سامانه های فروشگاه ساز: این سامانه ها به صورت عمومی برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی طراحی شده و امکانات عمومی و مورد نیاز این فروشگاه ها را به صورت پیش فرض در خود دارند. برای برخورداری از امکانات این گروه از فروشگاه ها، کافی است که یک دامنه و هاست تهیه کرده و به شیوه نسبتا راحت و آسان، نسبت به نصب و راه اندازی فروشگاه اقدام کنید و سپس شروع به شخصی سازی کردن فروشگاه کرده و محصولاتتان را در آنها تعریف نمایید.
  2. پیاده سازی فروشگاه اینترنتی سفارشی: روش بعدی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، استقرار یک فروشگاه مطابق با نیازها و سلایق شماست. در این روش شما می توانید خلاقیت و نوآوری های خاص خود را در قالب یک سامانه فروشگاهی پیاده سازی کنید و بستری اختصاصی و کاملا شخصی سازی شده داشته باشید.

استفاده از فروشگاه ساز یا اجرای فروشگاه اینترنتی اختصاصی؟

سوالی که ممکن است قبل از راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید این است که از فروشگاه ساز استفاده کنم یا فروشگاه اختصاصی خودم را داشته باشم. پاسخ به پرسش به چند عامل بستگی دارد که به صورت خلاصه بیان می کنیم:

  1. میزان تنوع محصولات شما چقدر است؟ این عامل، تاثیر بزرگی در انتخاب راهکار شما دارد. ممکن است در اذهان عمومی اینگونه تصور شود که کامپیوترها و نرم افزارها منابع بینهایت توانمندی هستند که فعالیت ها را در هر مقیاسی می توانند به راحتی انجام دهند. ولی در واقعیت اینگونه نیست. اگر تنوع کالاهای شما خیلی زیاد باشد، مثلا مانند یک کتاب فروشی و یا هایپر مارکت، آنگاه فروشگاه سازها به شما پیشنهاد نمی شود. فروشگاه سازها برای تعداد متوسط کالا پیش بینی شده اند و در تعداد کالای زیاد به مشکل بر می خورند.
  2. شما تا چه میزان علاقه مند به خلاقیت در شیوه های فروش و ارائه آپشن به مشتریان هستید؟ اگر این آیتم هم در شما بالاست، باز هم پیشنهاد استفاده از فروشگه ساز را به شما نمی دهیم. فروشگاه سازها پلنهای محدود و تعریف شده ای برای پروموشن و گیمیفیکیشن دارند و شما مجبور خواهید بود در چهارچوب آنها باقی بمانید.
  3. چقدر فرایندهای فعلی یا آینده شما قابلیت انطباق با فروشگاه های آماده را دارد؟ این سوال را ممکن است لازم باشد به همراه یک مشاور متخصص پاسخ دهید. فروشگاه سازها از فرایندهای استاندارد که اغلب بازدهی آنها تست شده است استفاده می کنند. ولی ممکن است شما به هر دلیل فرایندهای متفاوتی داشته باشید و نتوانید خودتان را به روش فعالیت یک فروشگاه ساز منطبق کنید.

در حالتهای گفته شده، شما ناگزیر به استفاده از فروشگاه های اختصاصی هستید. در سایر حالات، می توانید بر اساس فاکتورهای زیبایی، سهولت، قیمت، پشتیباین، هزینه و سایر عوامل از بین دو روش، یکی را انتخاب نمایید.

فروشگاه سازها برای تعداد متوسط کالا پیش بینی شده اند و در تعداد کالای زیاد به مشکل بر می خورند.

فرایند راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی اختصاصی

مرحله اول راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، طراحی هویت فروشگاه شامل نام و لوگو و انتخاب دامنه و موارد مشابه دیگر است. در مرحله بعد بایستی نوع خدمات و فرایندهای فروشگاه را مشخص نمایید. سپس می بایست بر اساس موارد آماده شده، اقدام به تهیه بستر و نرم افزار فروشگاه کرده و آن را مستقر نمایید. در مرحله بعد لازم است تیم تولید محتوای خود را تشکیل داده و شروع به عکاسی از محصولات و ثبت اطلاعات هر محصول نمایید و محصولات را در فروشگاه تعریف کنید. تعریف دقیق تر فرایند اجرایی و تعریف مشاغل آن به همراه شرح وظیفه هر شغل در این محله انجام می پذیرد. سپس تلاش می نمایید تا منابع انسانی مورد نیاز را جذب کرده و آموزش دهید. الان شما آماده اید که فروشگاه تان را به صورت آزمایشی راه اندازی نمایید. شاید بهتر باشد در این مرحله برای اطلاع رسانی در مورد فروشگاهتان عجله نکنید و آرام آرام آن را زیر بار ببرید تا مشکلات احتمالی شناسایی شده و رفع گردد. بعد از این مرحله هم که شما آماده پرواز خواهید بود و می توانید با ارائه خدمات مناسب و اطلاع رسانی های هدفمند، روز به روز بر قدرت کسب و کارتان بیفزایید.

فروشگاه های اینترنتی پیاده سازی شده توسط پویا پندار

نحوه سفارش پیاده سازی فروشگاه اینترنتی